Tämä kevät toi mukanaan uuden harrastuksen, johon olen aivan myyty. Aloitin ns. vanhanajan nallen teon. Puuhassani olen edennyt jo siihen vaiheeseen, että tarvikkeet on ostettu, nallemalli valittu, ko. mallin kaavat piirretty kankaalle ja leikattu. Pään ja vartalon olen saanut jo kasattua yhteen, käsin ompelemalla tietenkin.

sekalaista materiaalia nallentekoon
meidän open nallekokoelmaa - aivan upeita
teddy Edward Bear - mun nallen malli
nallen kaavoja
leikkaaminen oli jännää ja kivaa puuhaa
palaset leikattuna nalle hahmottuu...

Ajatuksia tässä vaiheessa: karvalankaasta kaavojen leikkaaminen oli minulle aivan uutta. Palat leikataan yksitellen kankaan ja karvojen välistä eikä suin päin sukkelaan sakset karvahapsuja pöllyttäen. Valmiita paloja ei meinaa saada millään työstettyä yhteen, kun niitä on koko ajan hypisteltävä :) Olen jo nallen synnyttämisessä edennyt henkisesti niin pitkälle, että sen nimi on jo muodostunut, mutta en paljasta sitä vielä. Täytyyhän joku salaisuus säilyä! Koitan saada liitettyä puuttuvia kuvia tänne mahdollisimman pian, jos vain maltan keskittyä :)

EDIT: kuvat lisätty :) Toi kuva meitin open tekemistä nalleista on aivan huippu! Ne kun on niin ihanan persoonallisia ja sulosia nalleja!